חלומי התגשם והנני איש קריאייטיב, בעל סטודיו למיתוג ופרסום עסקים.

עיסוקי העיקרי הוא ניהול תהליכי קריאייטיב, עם התמחות בכתיבה עברית קצרה למרחקים ארוכים. זה נתן לי את הזכות ליצור מגוון שמות מותג, רבים מהם עבריים. כך נולדה סדרת היין ״מסע ישראלי״ של יקב ויתקין, ובהמשך סדרת ״שורשים״ של אותו יקב מופלא שלימד אותי להבין ולאהוב יין. כך נולדו גם המותגים ״ג׳ימבורי סוכריות קופצות״, רשת חנויות הנוחות ״תחנת אספרסו״, חברת ההפקות ״גפן אירועים״ ועוד.

העיסוק המקצועי ואהבת השפה גרמו לי לחפור בה יותר ויותר. ממילון עתיק שמצאתי בתל אביב וכתוב בעברית שלא שומעים יותר, דרך מילותיו של מאיר אריאל החד פעמי וכמובן כתבי החוכמה היהודית שתמיד אתנו וכתובים בעברית כה מופלאה.

בצעירותי, שזה גם עכשיו אבל אני מתכוון לצעירותי היותר מוקדמת, שיגעה אותי העובדה שכמעט כולם לובשים אנגלית. לקח לי זמן להבין את הסיבות (קלות העיצוב, לא בא לי לקרוא אופנה, יותר יפה לעין ועוד). אנגלית כאופנה היא בעצם כתם גרפי שאיש כמעט אינו קורא. פשוט יפה.

היום זה כבר לא משגע אותי ואישית אני משתדל ללבוש בגדים נטולי סמלים ואמירות. ובכל זאת. אם כבר סמל, אם כבר כתם מילולי, למה שלא נוסיף גם את שכבות המשמעות, הרעיון והערך?

וכך, משנת 1998 אני בונה את המותג החלומי הזה שלי. בסופי שבוע, בשעות הלילה המאוחרות ובימים בהם לקוחות הסטודיו היו פעילים פחות. נאחזתי בזה, נהניתי מזה, עפתי על זה, שכחתי מזה וחוזר חלילה. כך שנים. ומרווק תל אביבי הפכתי לאיש משפחה נתנייתי שממשיך לכתוב רעיונות ודגמים עבריים לעומק הלילה ולעומק המגירה.

כשהפתיעה הקורונה, הסטודיו שוקק החיים שלנו לפתע קצת נרגע, והנה זמן. המילה הגשמה בעברית נוגעת בחומר, ומה שהיה הרים של הרהורים בדיו, הפך לסדרת כובעים עבריים עשויים לעלא.

עבר מאפשר לי להציג את העברית ואת יכולותיה המופלאות בכל. זהו תירוץ נהדר לחפור בה ולגלות את סיפור התפתחותה, את מקורן המפתיע של מילים מוכרות, את שנינות הביטויים ועוד ועוד. בחודשים האחרונים אני זוכה לדבר עליה בלי סוף. מציג את הפרויקט ומתמוגג מהתגובות. אני מספר על דמותו של עבר ועל סיפור הצלתו את העברית, והם לא עוצרים אותי! אני חופר על הדרך אותה עברה כל אות עד לצורתה הנוכחית, והם שואלים על האות הבאה!

חשבתם על זה שכשאנחנו לועסים מסטיק, אנחנו בעצם הופכים גומי לעיסה?

אין עליה. היא עליכם. וואן סייז.